Voetbalfragmenten virtueel nagespeeld

Gametechnologie zorgt ervoor dat herhalingen van fragmenten uit voetbalwedstrijden een stuk interessanter worden.

De afgelopen tijd heeft de techniek die wordt gebruikt bij het uitzenden van sportevenementen enorme sprongen vooruit gemaakt. Begon het met een handgezet kruisje of rondje om een speler aan te wijzen, tegenwoordig kan de snelheid van schoten op het doel en de afstand tot het doel worden gemeten. Dat soort gegevens kunnen vervolgens driedimensionaal ingetekend worden in het echte beeld.

EA Sports en Orad Hi-tec systems hebben nu een systeem genaamd Virtual Playbook ontwikkeld waarin die virtuele toevoegingen aan echt beeld nog verder samenkomen. Situaties die in de wedstrijd hebben plaatsgevonden, kunnen exact nagespeeld worden door virtuele karakters en uiteraard bewerkt, versneld, vertraagd of geïsoleerd worden.

Presentatoren kunnen bij wijze van spreken op het veld staan, terwijl de vrije trap naast hen wordt genomen. De mogelijkheden schijnen echt letterlijk onuitputtelijk te zijn!

Lees ook:Augmented Reality in autonavigatie
Lees ook:Facebook lanceert videochat
Lees ook:Veilig betalen in Europese webshops met Mybank
Lees ook:Een TomTom die binnenshuis werkt
Lees ook:Game van vandaag: Tetris op LinkedIn!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.