Geschat wordt dat de inkomsten van de mobiele televisieadvertentiemarkt in 2014 op 8 miljoen euro liggen. Dit jaar zal goed zijn voor zo’n 1 miljoen euro.
PricewaterhouseCoopers presenteert deze resultaten in de ‘Entertainment & Media Outlook for the Netherlands 2010 – 2014’. De prognose van de mobiele televisieadvertentiemarkt ligt gunstiger dan die van de traditionele televisie- en radioreclames. In 2009 liepen de inkomsten van televisiereclames terug met 8,8%, de inkomsten van radioreclames daalden met 8,3%. De toekomst biedt enig perspectief, de prognose is dat de inkomsten van televisiereclames zullen groeien met 5% en die van de radio met 3,3%. De mobiele televisieadvertentiemarkt staat echter qua prognose ver bovenaan met een 21,7% voorspelde inkomstengroei.
Lees ook:Televisie nog steeds hot in 2010
Lees ook:Providers in het nauw door dalende inkomsten
Lees ook:Gratis apps het meest winstgevend
Lees ook:Apple blijft ‘de baas’ met de iPad
Lees ook:Banners streven commercials voorbij