Straatmodeblogger in Amsterdam

Sinds 2005 fotografeert de Amerikaanse Straatmodeblogger Scott Schuman wereldwijd mensen op straat die hij er stijlvol vindt zien. Dit weekend was hij in Amsterdam. 

Scott heeft een inmiddels wereldberoemde blog: The Sartorialist. Met zijn foto’s wint de trendsetter dagelijks meer dan 60.000 modeharten voor zich. “Merken interesseren me niet, het zijn de mensen zelf die een look compleet maken”, aldus Scott. The Sartorialist werd door Time Magazine uitgeroepen tot een van de beste blogs ter wereld. Inmiddels werkt hij ook samen met Burberry, GQ en Style.com.

Schuman wou mode en mensen opnieuw dichter bij elkaar brengen en greep daarvoor naar zijn Canon. Als amateurfotograaf kreeg hij fotograferen spelenderwijs onder de knie. Maar hij wilde niet de typische modebeelden maken. Gevoelens zijn voor hem een essentieel onderdeel van foto’s. De mensen die hij voor z’n lens haalt, zijn stuk voor stuk modebewust en hebben een zekere attitude of een verhaal.  Hij combineert daarbij foto’s met video’s en teksten.

Het resultaat van zijn bezoek aan onze hoofdstad: een enthousiaste foto van een groepje jonge Amsterdammers in Ajax-shirts. De Amerikaan werd verrast door de drukte op de staat. Het mooiste vond ik eigenlijk wel de begeleidende tekst bij de foto: “Blijkbaar won de lokale voetbalclub een grote kampioensschapswedstrijd en was iedereen op straat om dat te vieren”.  

PS: heb je al gestemd op je favoriete Onderneemster van het Jaar? Ik houd me aanbevolen uiteraard voor je stem. Ik lig op dit moment, ongelooflijk maar waar, op een tweede plaats! Er kan elke dag tot 23 mei gestemd worden. Zou het zeer waarderen.

Lees ook:Bewegende foto: fictie of werkelijkheid?
Lees ook:Fotografietips voor je iPhone
Lees ook:Twitter ‘Koning’
Lees ook:Sticker waarschuwt voor slechte journalistiek
Lees ook:Luxe ver te zoeken op social media

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.