Categorie: "Geen rubriek"

Domein ‘.nl’ bestaat 25 jaar

Ter gelegenheid van het vijfentwintigjarige bestaan van het .nl domein wordt op maandag 7 februari in het Perscentrum Nieuwspoort in Den Haag de website www.de25jaarvan.nl officieel gelanceerd door een internetestafette. 

Minister Verhagen geeft door het eerste blogbericht op de website te schrijven het startsein van de estaffette, in de vorm van het doorgeven van het schrijven van blogberichten.

Anderen die hem opvolgen zijn onder andere Hanne Verboom (actrice), Jacco Elthing (ex-proftennisser) en Raymond Spanjar (oprichter Hyves). Het vijfentwintigjarige bestaan van het .nl domein gaat verder gepaard met activiteiten die de Stichting Internet Domeinregistratie Nederland, zoals een tentoonstelling in Nemo, Amsterdam.

Victor Veilig attendeert automobilisten op spelende kinderen

Verzekeringsmaatschappij Univé en Veilig Verkeer Nederland zijn een actie gestart om de verkeersveiligheid van kinderen te verbeteren. De hoofdrol in de campagne wordt gespeeld door Victor Veilig, een waarschuwingspop die automobilisten attent maakt op spelende kinderen.

Victor is een ‘opvallend’ kunstof mannetje van ongeveer tachtig centimer hoog met een vlaggetje in zijn hand. Kinderen kunnen hem gemakkelijk meenemen en op de plek waar ze spelen aan de weg zetten. Het idee komt oorspronkelijk uit Amerika. Twee moeders hebben de pop naar Nederland gehaald nadat zij in hun woonomgeving een verkeersongeval meemaakten waarbij een kind betrokken was. Inmiddels verspreidt www.Step2.nl het mannetje in Europa.

Tijdens de actieperiode verstrekt Univé de poppen gratis aan nieuwe en bestaande klanten met een autoverzekering. Ook krijgen de klanten gratis een jaar lang een kennismakingslidmaatschap van VVN. De actie loopt van 1 februari tot 1 april 2011.

Vakbond stuurt bouwvakker sms bij vrieskou

Afgelopen vrijdag hebben werknemers in de bouw  een sms-je gekregen waarin stond dat het te koud was om te werken. Vakbond FNV Bouw heeft de sms-service gelanceerd omdat het voor bouwvakkers niet altijd duidelijk is of zij recht hebben op vorstverlet. 

Als de gevoelstemperatuur lager is dan 6 graden onder nul, hoeven bouwvakkers volgens de cao niet langer buiten in de kou te werken. Bij winters weer op de betreffende bouwlocatie, krijgen de vakbondsleden die zich voor de sms-service aanmelden ’s morgens om half acht een berichtje. Een mooi voorbeeld van hoe moderne communicatiemiddelen op effectieve wijze worden ingezet. Eenvoudig maar zeer doeltreffend.  En ook nog eens goed voor het tegengaan van onnodig autoverkeer en de daarmee samenhangende CO2 uitstoot.

Wist je dat…..over e-mail?

E-mail. Voor de meeste Nederlanders behoort dit digitale medium tot de dagelijkse communicatie-uitingen. Op je werk, thuis en misschien zelfs op vakantie. In de jaren ’90 verdrong het de fax en tussen de social media van tegenwoordig blijft e-mail nog steeds onverminderd populair.

Privacywaarborg.nl ontvangt meeste klachten over niet-werkende afmeldhyperlink

Consumenten kunnen bij www.privacywaarborg.nl terecht als bij hen het vermoeden bestaat dat bedrijven niet netjes  met hun gegevens omgaan bij het toesturen van bijvoorbeeld reclame. Het online klachtenloket ontvangt de meeste klachten over niet-werkende afmeldhyperlinken bij digitale nieuwsbrieven. Het percentage ligt op 67% van alle klachten.