App als alternatief voor politie

Bijna een kwart van de Nederlanders is de afgelopen drie jaar betrokken geweest bij een aanrijding.

Dit blijkt uit onderzoek van autoverzekeraar Allsecur.nl onder ruim 1.500 bestuurders. Opvallend vaak bellen mensen eerst naar het thuisfront.

Vooral vrouwen zoeken een luisterend oor bij hun partner (39%). Ook hun vader wordt relatief vaak gebeld voor een advies na een aanrijding (12%). Mannen willen over het algemeen vooral weten hoe ze het probleem het beste kunnen oplossen en bellen naast hun partner ook regelmatig een deskundige (beide 28%).

De ervaring leert dat de politie, bij alleen blikschade steeds vaker niet meer uitrukt. Toch schakelt nog steeds 22% van de Nederlanders de politie in, maar is bijna een derde van de Nederlanders niet op de hoogte dat de politie niet langer meer langskomt.

In dit kader heeft AllSecur een App ontwikkeld die 24 uur, 7 dagen per week direct telefonische hulp biedt bij schade, pech of een aanrijding. Door de GPS-functie weet de App exact waar de gebruiker is en kunnen hulpdiensten snel ter plaatse zijn. Ook het opzoeken van schadeherstellers in de buurt behoort tot de mogelijkheden.

De App is uiteraard te downloaden via de App Store, maar ook met behulp van een QR Code.

Lees ook:Publiek helpt politie bij aanpak heling
Lees ook:Gaming steeds populairder
Lees ook:Stuitend: 1,5 miljoen volwassen Nederlanders met lees- en schrijfachterstand
Lees ook:Sprake van sociale revolutie op World Wide Web
Lees ook:Hulpverlening via chat wint aan populariteit

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.