welke kleuren gebruikt u het beste voor flyers en brochures.
Ik kreeg laatst een leuk artikel onder ogen van Lennard van Vries van Dreamjob. Hij zet de voor- en de nadelen van een aantal kleuren op een rij. Hiermee kunt u gericht aan de slag als het weer tijd wordt voor een nieuwe brochure. Hieronder vindt u zijn tips.
Het doel van het maken van promotiemateriaal is het overbrengen van een bepaalde boodschap. Maar wanneer valt de promotie nou op en wat kun je doen om te zorgen dat de doelgroep zich de boodschap kan herinneren.
Er wordt vaak niet stilgestaan bij de impact van een bepaalde kleurkeuze. Met het gebruik van de juiste kleuren kunt u veel bereiken. Daarom deze tps die u kunnen helpen bij het maken van de juiste kleurkeuze.
Houdt in ieder geval het doel en uw doelgroep in het achterhoofd bij de kleurkeuze voor het promotiemateriaal. Bestaat uw doelgroep bijvoorbeeld uit kinderen gebruik dan eerder felle, vrolijke kleuren dan een kleur als zwart.
Wilt u meer naamsbekendheid dan moet u er voor zorgen dat de flyers en brochures de kleuren bevatten waar uw bedrijf ook gebruik van maakt.
De belangrijkste kleuren op een rijtje samen met hun betekenis
Wit straalt rust en stijl uit. Maar wit kan ook koud en leegheid uitstralen.
Zwart staat voor mysterieus en stijlvol. Maar het gebruik van veel zwart kan al snel overweldigend worden.
Geel kan omschreven worden als een jonge en vrolijke kleur. Het nadeel van geel is alleen dat het redelijk snel onrustig over kan komen.
Oranje Lijkt veel op geel maar is net weer een stukje warmer. Te veel oranje kan ook waarschuwend overkomen.
Rood is een hele warme en romantische kleur. Toch kan het ook veel agressie opwekken (denk maar aan een rode lap en een stier.
Groen is een vrij neutrale kleur. Het geeft rust en heeft een natuurlijke werking.
Blauw Kan omgeschreven worden als een diepe nette kleur. Het nadeel is dat blauw ook wat koud kan overkomen.
Paars straalt wijsheid uit. Het geeft een luxe arrogantie. Het gebruik van te veel paars werkt afstandelijk.
Bepaal dus eerst het doel en uw doelgroep en bekijk dan welke kleuren daar het beste bij passen. Kijk ook welke nadelen er aan bepaalde kleuren zitten en neem dit ook mee in uw beslissing.
Bron: Lennard van Vries
Lees ook:Inspiratie door kleur: laat je meeslepen op colourlovers.com
Lees ook:Kleding praat! Wat doe jij aan vandaag?
Lees ook:Kleur bekennen
Lees ook:Eigen tweetknop op je site of blog
Lees ook:Facebook linkt advertenties aan postcode
Geweldig om te lezen! Onze complimenten
Ik ben het eens met Bark Consult, een goed artikel, dank.