Nederlandse Gamecampagne wint internationale marketingprijs

Advocatenkantoor Houthoff Buruma heeft een zogeten ‘serious’ game laten ontwikkelen voor de werving en selectie van nieuwe advocaten. Het spel is een simulatie van de overname van een Nederlands offshorebedrijf door een Chinese staatsonderneming. De spelers vertegenwoordigen het Chinese bedrijf. In negentig minuten moeten ze voldoende ‘stakeholders’ overtuigen om hun aandelen te verkopen en om oplossingen te bedenken voor verborgen problemen. Tijdens het spel worden de spelers continu geconfronteerd met onder andere video- en tekstchats, filmpjes, emails, CNN nieuwsflitsen en websites.

Onlangs won het advocatenkantoor met ‘Houthoff Buruma The Game’  een prestige marketingprijs in de categorie ‘Best Use of Technology to Support Marketing Efforts’ in Amerika. De prijs wordt georganiseerd door vooraanstaande bedrijven op het gebied van nieuws, media en consultancy. Iedereen had het tijdens de verkiezing over de voor een Oscar genomineerde film “The Game”, maar de Houthoff-versie zorgde in heel Amerika voor de meeste publiciteit! Ik vind dit extra leuk, omdat deze game in samenwerking met mijn opdrachtgever Ranj Serious Games tot stand gekomen is. Nieuwsgierig? Bekijk dan de ‘The Game’ trailers, of ga naar de Facebook pagina.

Lees ook:Nederlandse game voor advocaten wint internationale innovatieprijs
Lees ook:Bye bye Lara Croft
Lees ook:Winnaars Dutch Game Awards 2010 bekend
Lees ook:De Dwaze Rij: nieuwe online game van De Bijenkorf
Lees ook:Socializen in real life met het Hyves bordspel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.