Categorie: "In de media"

Nederlandse Gamecampagne wint internationale marketingprijs

Advocatenkantoor Houthoff Buruma heeft een zogeten ‘serious’ game laten ontwikkelen voor de werving en selectie van nieuwe advocaten. Het spel is een simulatie van de overname van een Nederlands offshorebedrijf door een Chinese staatsonderneming. De spelers vertegenwoordigen het Chinese bedrijf. In negentig minuten moeten ze voldoende ‘stakeholders’ overtuigen om hun aandelen te verkopen en om oplossingen te bedenken voor verborgen problemen. Tijdens het spel worden de spelers continu geconfronteerd met onder andere video- en tekstchats, filmpjes, emails, CNN nieuwsflitsen en websites.

Privégegevens niet veilig met apps

De Amerikaanse krant The Wall Street Journal heeft ontdekt dat applicaties voor iPhone of Android privégegevens van gebruikers doorsturen. Dit blijkt uit een onderzoekje van de krant onder 101 populaire smartphone apps.

Buma/Stemra: betalen voor embedden muziek

lensBuma/Stemra heeft een nieuw plan. De organisatie wil bepaalde sites die muziek en filmpjes met muziek aanbieden, laten betalen voor het gebruik ervan. Weliswaar voorlopig alleen voor sites die dit als één van de belangrijkste functionaliteiten aanbiedt.