Sony komt met iPad killers

Sony gaat met de introductie van twee tablets rechtstreeks de confrontatie aan met marktleider Apple.

De ambities van Sony liegen er niet om. Na de iPad van Apple wil het bedrijf binnen twee jaar de tweede plaats op de tablet-PC markt innemen. In dit kader introduceerde Sony gisteren de S1 en S2 die vanaf de herfst in de winkel liggen. ‘Je moet pas een tablet op de markt brengen als je meer kan bieden dan wat al op de markt is. Ook al kost dat tijd’, zei Sony topman Kunimasa Suzuki afgelopen januari.

Beide apparaten kunnen onder meer – als extra’s ten opzichte van de iPad - door middel van infrarood gebruikt worden als afstandbediening van alle home-entertainmentapparaten in huis. Zo wordt het via je tablet draadloos afspelen van een film op televisie mogelijk en kan muziek gestreamd worden via draadloze boxen.  De S1 en S2 zijn ook in combinatie met Sony’s Playstation te gebruiken.

Daarnaast is volgens kenners de koppeling aan Sony’s eigen muziek- en videodienst Qriocity een groot voordeel. Vooral omdat het filmaanbod via de dienst veel groter is dan dat van Apples iTunes.

Analisten geven aan dat de concurrentie in de tabletmarkt moordend is.  Naast marktleider Apple gingen Samsung, HP, Dell, HTC, Motorola, LG, Lenovo, Acer en Research in Motion het Japanse concern al voor. Bovendien gaan tablets voor een deel kannibaliseren op andere producten. De verkoop zal zeker ten kostte gaan van gewone PC’s, laptops, mediaspelers en draagbare spelcomputers. Laat Sony nu net veel geld verdienen met onder meer die laatste twee.

Lees ook:Apple blijft ‘de baas’ met de iPad
Lees ook:iPad 2 alweer in aantocht
Lees ook:100.000 iPadapplicaties in de App Store
Lees ook:Eén of toch twee fabrikanten voor iPad 3?
Lees ook:Managers met een tablet werken thuis door

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.