Hoe ‘ social media-actief’ zijn bedrijven momenteel?

Hoe actief zijn bedrijven momenteel op de social media? Een vraag die ons steeds vaker werd gesteld. Hier kunnen we duidelijk over zijn.

Trial & Error

Organisaties die social media in het vizier hebben gekregen, bevinden zich nog vooral in de trial & error fase. Ze zijn wel druk doende om er meer over te weten te komen. Slechts enkelen zetten het strategisch reeds optimaal in. Bedrijven hebben het inmiddels wel hoog op de agenda staan om er wat mee te ‘moeten’ . Maar dat is nu net de verkeerde insteek wat ons betreft!

Tips

Alle kans dus om je nog te gaan onderscheiden! Maar snelheid is daarin wel geboden. Een aantal belangrijke tips hierbij:

1. Zorg ervoor dat eerst de directie om is en het ‘draagt’ (zie volgende blogpost);

2. Zorg voor een strategie en bijbehorend plan van aanpak voor een goede basisinrichting waarbij je ook duidelijk de ROI doelstelling benoemt en zaken waarop je het succes gaat meten;

3. Zorg dat de rode draad bekend is bij de rest van de medewerkers en overige relaties en spreek met hen richtlijnen af;

4. Laat de pilotfase minimaal 1 jaar duren;

5. Zorg voor content, originaliteit en continuïteit met passie! Meet ook regelmatig de resultaten om bij te stellen daar waar nodig;

6. Ga daarna pas intensiveren.

Lees ook:Tips voor social media richtlijnen
Lees ook:Tips crisiscommunicatie
Lees ook:‘Connect!’ uitgeroepen tot managementboek 2011
Lees ook:Top 10 social media blogs 2011
Lees ook:5 social media trends 2011

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.