Hoe krijg je je directie ‘ social media-rijp’ ?

Het grootste knelpunt voor bedrijven op dit moment om tot een goede social media strategie en plan van aanpak te komen, zijn de directieleden zelf. Zij behoren vaak niet tot de generatie Y of C en trappen, vaak vanuit onwetendheid en angst op de rem.

Rem

Dit terwijl de rest van de organisatie al lang en breed communiceert met klanten, relaties en concurrenten via de social media! Een gevaar dus. Meestal (vooral in de wat grotere, loggere organisaties) worden organisatiewijzigingen van bovenaf ingezet. Dit is er een die van binnenuit in gang wordt gezet. En oh jee, wat moeten we daar nu weer mee?

Doorslaggevende tip

Belangrijke tip voor de rest van de organisaie om de directieleden van het belang van een goede social media integratie te doordringen is om een quick scan op de social media kanalen te doen op hun eigen persoonlijke naam! Succes verzekerd!

Lees ook:2012: elk bedrijf heeft Social Media in communicatiemix
Lees ook:Focus organisaties nog niet op strategie Online Reputatie Management
Lees ook:Hoe ‘ social media-actief’ zijn bedrijven momenteel?
Lees ook:Social media valkuilen issue in 2011
Lees ook:Social media geeft meer macht aan samenleving

2 reacties op “Hoe krijg je je directie ‘ social media-rijp’ ?

  1. Gwen Jansen

    haha. Dankjewel! Herkenbaar?

      /  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.