Social media ‘fails’

Social media nemen momenteel een grote vaart in het bedrijfsleven. Omdat het social media per dag verandert en er telkens weer nieuwe vormen van verschijnen, is het moeilijk bij te houden wie nou de wijsheid in pacht heeft. Er zijn genoeg succesvolle social media cases te bedenken hoor, maar soms gaat het ook wel eens mis.

Dutchcowboys.nl heeft wat leuke social media ‘mislukkingen’ op een rijtje gezet, waarvan ik je er twee zeker niet wil onthouden:

De Domino’s pizza case is nog steeds een favoriete op social media seminars. In april 2009 maakte een medewerker van Domino’s een filmpje van zichzelf en zette die op YouTube. Wat deed hij? Mozzarella in z’n neus proppen. Goed voor je imago!


Deze case bevat toch wel humor eigenlijk. Maar niet per se voor het betreffende bedrijf zelf. Comcast stuurde een installatiemonteur naar een klant, maar die viel halverwege bij de klant in slaap. En dat werd even op film gekiekt.

Meer social media cases zien die toch niet zo best zijn geweest voor bedrijven? Kijk op http://www.dutchcowboys.nl/socialmedia/20977

Lees ook:Iedereen kan pizza’s verkopen…
Lees ook:KLM kiest voor social media!
Lees ook:Fijne tips om je Facebook strategie te verbeteren
Lees ook:Social media: waar staan we nu?
Lees ook:Social media ingedeeld per sector

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.