Ik las dit weekend een interessant interview op M&L met de Canadese Marketinggoeroe Mitch Joel.
Daarin geeft hij aan dat bedrijven hun online verbondenheid beter moeten gebruiken. ‘Grote kans dat de eerste indruk van jouw bedrijf een digitale is’, geeft Joel aan in zijn boek Six Pixels of Separation. De titel van zijn boek is een woorspeling op de six degrees of separation, het idee dat iedereen door middel van zes stappen met elkaar verbonden is.
In de online wereld is dat teruggebracht tot slechts één stap, die hij voor het gemak zes pixels noemt. Iedereen met een computer en een netwerkaansluiting maakt deel uit van hetzelfde netwerk. Centraal vragen daarbij zijn onder andere: hoe gebruik je die connecties, hoe doe je dat, waar moet je als bedrijf mee beginnen en hoe bepaal je welke ontwikkelingen een hype zijn en welke blijvend? ‘
Ik vond het een erg goed interview. Zeer verhelderend en tastbaar. Kijk hier voor het hele verhaal.
Lees ook:Tip: get social!
Lees ook:‘Ja, maar….’
Lees ook:Breng je iPhone app ideeën tot leven!
Lees ook:Nederlands Dagblad eerste die geld vraagt voor online artikelen
Lees ook:Socializen in real life met het Hyves bordspel