Luxe ver te zoeken op social media

Luxemerken maken te weinig gebruik van sociale netwerken.

Dit blijkt uit een rapport  van de Amerikaanse denktank L2. Deze denktank hield zich bezig met de activiteiten van de luxemerken op sociale media.

Volgens het rapport speelt de Duitse autobouwer BMW  het meest efficiënt in op de mogelijkheden die sociale netwerken te bieden hebben. Cosmeticamerk Clinique staat op de tweede plaats, gevolgd door Audi, Lexus en het cosmeticamerk Bare Escentuals.

“BMW heeft op Facebook 5,7 miljoen fans en antwoordt consumenten in verschillende talen,” zo motiveert de denktank de eerste plaats van het Duitse automerk. “Bovendien wordt een duidelijke identificatie gehanteerd van de individuele medewerkers die actief zijn op het sociale netwerk.

Ook biedt BMW de mogelijkheid om video’s te plaatsen. Inmiddels omvat die beeldbank 26.000 foto’s en 400 videoclips. BMW heeft in het totaal ook nog eens 54 regionale pagina’s gecreëerd.”

De meerderheid van de onderzochte merken scoorde middelmatig tot slecht. “De luxesector doet belangrijke investeringen in sociale netwerken, maar slechts een kleine groep slaagt erin om een authentieke band te creëren met het publiek,” aldus Scott Galloway, oprichter van L2.

Bron: Express.be

Lees ook:Paus prijst de mogelijkheden van social media
Lees ook:Nintendo denkt aan notificaties via social media
Lees ook:Cyberpesten gebeurt vooral via social media
Lees ook:Gezichtsherkenning is gevaarlijk!
Lees ook:Online dienst wist je foto’s automatisch

Eén reactie op “Luxe ver te zoeken op social media

  1. Kortingen Den Bosch

    Ik vind het een beetje kortzichtig gedacht. Social media is tegenwoordig heel belangrijk en zou dus alle aandacht aan moeten worden besteed.

      /  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.