Providers willen dataverbruik inzichtelijk maken

KPN en Vodafone werken beiden aan een dienst waarmee het voor alle klanten inzichtelijk wordt hoeveel mobiele data er per maand verbruikt wordt.

Nu is het zo dat klanten bij KPN en Hi een sms krijgen als ze een bepaald percentage van hun tegoed bereiken. Dat gebeurt bij 50, 70 en 100 procent van de bundel.

Klanten met onbeperkt internet, nog afkomstig uit oudere abonnementen, krijgen een sms’je als 80 of 100 procent van de FUP bereikt is. FUP staat voor Fair Use Policy, dat houdt in dat klanten niet meer dan tien keer het gemiddelde mogen verbruiken.

Het verbruik in MB’s is echter niet op de rekening te zien. Bij KPN en Hi helemaal niet en bij Vodafone alleen per sessie.  In de nieuwe abonnementen van KPN en Vodafone is de hoeveelheid data erg belangrijk bij de keuze van het abonnement.

De providers werken er naar eigen zeggen dan ook hard aan om het precieze gebruik, dat nu wel gecontroleerd kan worden bij winkels, inzichtelijk te maken op de website en op de rekening.

De nieuwe abonnementen van Vodafone gaan begin augustus in. Bij KPN worden de nieuwe bundels begin september gelanceerd. Of de nieuwe dienst voor die tijd klaar zal zijn, is bij beide providers niet bekend.

Bron: Nu.nl

Lees ook:Acht op tien KPN-klanten wil naar andere provider
Lees ook:Google goedkoper dan Apple
Lees ook:Providers in het nauw door dalende inkomsten
Lees ook:UPC komt met tablet abonnement
Lees ook:Vodafone stapt de wereld van televisie binnen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.