Facebook linkt advertenties aan postcode

De mogelijkheden in Facebook advertenties zijn al geweldig. Zo kun je kiezen uit leeftijd, geslacht, beroep en nog veel meer. Voor de Amerikaanse adverteerders komt daar nog een optie bij, namelijk een postcode.

Adverteerders kunnen nu van deze optie gebruik maken via Facebook Power Editor en Ads Manager

Deze optie is zeer geschikt voor bedrijven met een lokale focus. Als voorbeeld kunnen Amerikaanse retailers hun advertenties aan een select lokaal publiek tonen. Gesponsorde verslagen worden dan gekoppeld aan lokale activiteiten. Hiermee kunnen ze hun advertenties sterk afbakenen en gerichter adverteren.

Dit vormt een interessante en lucratieve markt voor het sociale netwerk. Het is natuurlijk zeer interessant voor adverteerders om hun boodschap onder een regionale doelgroep te verspreiden.

Als lokale winkel ben je misschien alleen geïnteresseerd in klanten, die in een straal van 20 kilometer van jouw winkel vandaan wonen. Voor deze ondernemers is de optie zeer geschikt. Lokale evenementen of andere initiatieven kunnen hiervan natuurlijk ook optimaal profiteren.

Nu is de grote vraag natuurlijk, wanneer komt dit naar Nederland? Op dit moment is het helaas alleen nog maar voor de Amerikaanse markt beschikbaar?

Lees ook:YouTube TrueView Video Ads: advertenties skippen
Lees ook:Monsterboard presenteert netwerkapplicatie voor Facebook
Lees ook:Google maakt Voice Search nauwkeuriger
Lees ook:Nintendo denkt aan notificaties via social media
Lees ook:Hyves wint het op alle vlakken van Facebook

2 reacties op “Facebook linkt advertenties aan postcode

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.