Alle Jackass films zijn nu te huren via Facebook. →
Categorie: "Freepublicity"
Ontwerp een app voor Google
Google heeft een wedstrijd opgezet voor haar eigen Chrome Webstore. Er zijn verschillende categorieën waar hardcore ontwikkelaars of mensen met een goed idee voor een app aan mee kunnen doen. →
Luxe ver te zoeken op social media
Luxemerken maken te weinig gebruik van sociale netwerken. →
Twitter eindelijk in the picture
Twitter heeft deze week officieel haar fotodienst aangekondigd →
Bedrijven vragen Facebook fans om feedback
Duizenden fans op facebook, hoe kan ik die inzetten? Het is natuurlijk geweldig om een heleboel fans op Facebook te hebben aangezien het laat zien dat veel consumenten zich verbonden voelen met jouw merk. →
Aandacht met “vangrailcampagne” voor gevaarlijke siuaties
Werkplaatsinrichter Autec-VLT start vandaag tijdens de opening van de vakbeurs AutovakRai haar opvallende ‘Vangrail’ campagne. →
Sponsoruitgaven nemen weer toe
Zo bedank je 1 miljoen Facebook fans
Facebook heeft steeds meer pagina’s van bedrijven die heel graag willen dat je je profiel koppelt aan hun pagina. Maar waarom zou je als consument je profiel aan een merk hangen? En hoe zorg je er als merk voor dat mensen je Facebook pagina leuk gaan vinden? Hoe krijg je via social media interactie met je merk? Onze nationale luchtvaartmaatschappij deed het op bescheiden schaal door de 100.000ste fan een prijs in het verschiet te stellen. Sportwagenmerk Porsche pakt het heel anders aan. →
Nederlandse Gamecampagne wint internationale marketingprijs
Advocatenkantoor Houthoff Buruma heeft een zogeten ‘serious’ game laten ontwikkelen voor de werving en selectie van nieuwe advocaten. Het spel is een simulatie van de overname van een Nederlands offshorebedrijf door een Chinese staatsonderneming. De spelers vertegenwoordigen het Chinese bedrijf. In negentig minuten moeten ze voldoende ‘stakeholders’ overtuigen om hun aandelen te verkopen en om oplossingen te bedenken voor verborgen problemen. Tijdens het spel worden de spelers continu geconfronteerd met onder andere video- en tekstchats, filmpjes, emails, CNN nieuwsflitsen en websites. →
Sticker waarschuwt voor slechte journalistiek
Een ludiek idee vanuit de komiekenhoek. De Engelse komiek Tom Scott verbaast zich erover dat we voor van alles en nog wat gewaarschuwd worden (lees: sex en geweld), maar bijvoorbeeld niet voor journalistieke stukken met discutabele inhoud. →