Zo bedank je 1 miljoen Facebook fans

Facebook heeft steeds meer pagina’s van bedrijven die heel graag willen dat je je profiel koppelt aan hun pagina. Maar waarom zou je als consument je profiel aan een merk hangen? En hoe zorg je er als merk voor dat mensen je Facebook pagina leuk gaan vinden? Hoe krijg je via social media interactie met je merk? Onze nationale luchtvaartmaatschappij deed het op bescheiden schaal door de 100.000ste fan een prijs in het verschiet te stellen. Sportwagenmerk Porsche pakt het heel anders aan.

Rond de jaarwisseling groeide het aantal Porsche fans op Facebook gestaag richting het magische getal van 1 miljoen. En toen verscheen op Facebook de tekst: “Do you want to take part in a celebration of the fastest 1,000,000 fans in automotive history? Just click on the Like Button”. Er gebeurde even niets….totdat dit: “Thank you, for sharing our passion” filmpje opdook. In het filmpje wordt een ‘snelle jongen’ beplakt met 27.000 namen. Naast het fimpje kwam er ook een speciale “Thank You a 1,000,000 times pagina”. Door erop te klikken kom je op een speciale website. Hierop kun je je naam intikken. Kijken of jij een van de 27.000 “gelukkigen” bent wiens naam ergens op dit razendsnelle race-apparaat staat? Vervolgens krijg je de melding: “Hey Cool! Your name is on the Porsche GT3 R Hybrid.” Tot zover natuurlijk leuk, maar vervolgens wordt de actie echt persoonlijk. Dan begint toch het echte grote zoeken! Maar zelfs na een half uur namen lezen, windows schuiven, inzoomen/uitzoomen, nergens mijn naam te vinden.  Het moest geen dagtaak worden, dus ik hield het voor gezien. Geen beginnen aan… Maar gelukkig was er een e-mail adres van een medewerker van Porsche waarop ik kon reageren. Zij volbracht de rit naar het Porsche Museum waar de GT3 tot 20 maart tentoongesteld staat en ontdekte…….mijn naam op de auto!

Zo bedank je dus Facebook fans. En hoe volwassen je ook mag zijn, dit geeft toch een gevoel van verbondenheid. Ik kan me geen Porsche veroorloven. Dat dan weer niet. Maar wel een erg gave actie, want inmiddels heeft Porsche ruim 1,3 miljoen Facebook fans. Ben heel benieuwd waar andere automerken mee komen.

Lees ook:Bedrijven vragen Facebook fans om feedback
Lees ook:Wat heb jij op Facebook uitgespookt?
Lees ook:Tsja….Hoe versier je een vrouw?
Lees ook:KLM introduceert ludieke Facebook actie
Lees ook:Heineken zet Foursquare in voor loyaliteitsprogramma

Eén reactie op “Zo bedank je 1 miljoen Facebook fans

  1. Facebook adverteren

    Erg goede actie van Porsche. Zelf geen Porsche-gek maar dit is natuurlijk wél de manier om je Facebook-fans te bedanken!

      /  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.