Bedrijven vragen Facebook fans om feedback

Duizenden fans op facebook, hoe kan ik die inzetten? Het is natuurlijk geweldig om een heleboel fans op Facebook te hebben aangezien het laat zien dat veel consumenten zich verbonden voelen met jouw merk.

Co-creation en onderzoeksbureau Redesignme vonden het tijd om te kijken naar nieuwe invalshoeken zoals naar de innovatieve en creatieve meerwaarde van die groep.

Bedrijven die aanwezig zijn op Facebook kunnen vanaf vandaag zogenaamde ‘challenges‘ voorleggen aan hun fans door gebruik te maken van een Facebook Applicatie. Ideeën, concepten (en feedback daarop) kunnen worden geplaatst en zijn openlijk te bekijken. De likes op de inzendingen zorgen voor een verfrissende jurering door de doelgroep zelf.

Maxim Schram, CEO van Redesignme verklaart: “De laatste tijd zien we dat steeds meer bedrijven de weg vinden naar Facebook. Hema heeft bijvoorbeeld al bijna 30.000 fans, en Red Bull rekent al bijna 20 miljoen Facebookers tot hun achterban. Tot op heden ging deze relatie vooral over zenden en ontvangen, maar stel je eens voor wat voor gigantische bron van creativiteit je aan kan boren wanneer je die fans ook daadwerkelijk gaat betrekken en mee laat denken.

Drukt iemand op de welbekende ‘vind ik leuk‘ knop, geeft diegene eigenlijk aan; “ik voel me connected”. Hij of zij wil niet alleen informatie ontvangen, maar die betrokkenheid zal veel verder gaan. Mensen zijn ontzettend creatief en willen vaak belangeloos meedenken over (bijvoorbeeld) merkinnovaties, evenementen of productontwerpen. Het voordeel is dat deze mensen de doelgroep zelf zijn en hebben aangegeven betrokken te willen worden.

Extrema is de eerste organisatie die aan de slag gaat met de Facebook applicatie. Bekijk de Social App hier op de Facebook pagina van Extrema Outdoor.

Bron: DutchCowboys

Lees ook:Groei Facebook neemt af
Lees ook:Zo bedank je 1 miljoen Facebook fans
Lees ook:Online dienst wist je foto’s automatisch
Lees ook:6 redenen waarom social games ‘hot’ zijn om in te adverteren
Lees ook:Heineken zet Foursquare in voor loyaliteitsprogramma

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.