De naam en foto’s van leden van het sociale netwerk LinkedIn kunnen sinds juni ongevraagd worden gebruikt voor advertenties die op de website worden geplaatst.
Categorie: "PR bloopers"
Politiewoordvoerder zet wachtwoord op Twitter
Een woordvoerder van de Utrechtse politie heeft gisteren per ongeluk een foto op Twitter gezet waar zijn gebruikersnaam en wachtwoord op te zien waren. →
Sony wist al eerder van hacken PSN
Sony wist kort na de inbraak binnen het PlayStation Network precies wat er aan de hand was. →
Nintendo verpest Wii U lancering
Slechte presentatie zorgt voor keldering aandeel Nintendo. →
Oeps! WikiLeaks bezorgt VS het schaamrood op de kaken
Weer een typisch geval van een misser op het gebied van ’hoe ga je discreet om met geheime informatie?’ Klokkenluiderssite WikiLeaks bezorgde dit weekend namelijk de VS het schaamrood op de kaken, toen het 250.000 berichten over de communicatie tussen Amerikaanse ambassades en de regering in Washington plaatste. →
Social media ‘fails’
Social media nemen momenteel een grote vaart in het bedrijfsleven. Omdat het social media per dag verandert en er telkens weer nieuwe vormen van verschijnen, is het moeilijk bij te houden wie nou de wijsheid in pacht heeft. Er zijn genoeg succesvolle social media cases te bedenken hoor, maar soms gaat het ook wel eens mis. →
Even voorstellen…
Hierbij wil ik mezelf even op passende wijze voorstellen. Samen met mijn team van het PR bureau JansenJager heb ik de eer om deze communicatie.blog redactioneel te mogen gaan verzorgen. Veel content zal gefilmd zijn. Beelden zeggen vaak vele malen meer dan tekst.
We zoomen veel in op PR, het journaille, social media, handige technische tools om alle informatiestromen in juiste banen te leiden, maar ook allerhande inspirerende communicatievoorbeelden en ideeën bespreken wij. Er zal ook de nodige aandacht zijn voor verhalen vanuit de praktijk van het PR bureau!