Hyves wint het op alle vlakken van Facebook

Hyves is in Nederland nog altijd groter dan Facebook. Zowel wat betreft het aantal leden, het aantal minuten dat op de site wordt doorgebracht en het aantal unieke bezoekers.

Dat blijkt uit cijfers van Comscore. Het Amerikaanse onderzoeksbureau heeft de cijfers voor Marketingfacts.nl uitgezocht nadat onduidelijkheid was ontstaan over de verdeling van sociale netwerken in Nederland.

De afgelopen maanden verschenen bijvoorbeeld berichten dat Hyves ingehaald zou zijn door Facebook. Kort daarna ontstonden geruchten over een teruglopend ledenaantal van Facebook in Nederland.

Comscore heeft wereldwijd een panel van miljoenen mensen. Vijfduizend daarvan zijn gevestigd in Nederland en bij deze panelleden wordt thuis het surfgedrag gemeten.

Uit de gegevens blijkt dat Hyves in mei 2011 7,7 miljoen unieke bezoekers trok. Facebook stond die maand op 7 miljoen unieke bezoekers. Ook Twitter is in het overzicht meegenomen en komt uit op 3,7 miljoen unieke bezoekers.

Het verschil met mei 2010 is enorm: Hyves stond toen op bijna acht miljoen unieke bezoekers en Facebook op ‘slechts’ 4,8 miljoen. Het Amerikaanse sociale netwerk komt dus steeds dichterbij.

Wat betreft het leden aantal is het verschil echter nog groter. Hyves heeft momenteel 9,6 miljoen Nederlandse leden. Facebook heeft er 4,6 miljoen.

Wat betreft het aantal bestede minuten per maand loopt Hyves zelfs nog verder voor op de Amerikaanse concurrent. Gemiddeld besteden Hyvesbezoekers 268 minuten per maand op de site. Bij Facebook ligt dit getal op 131 minuten.

Comscore voorspelt overigens dat Facebook Hyves over zes maanden zal hebben ingehaald wat betreft maandelijks bezoek.

Bron: Comscore

Lees ook:Facebook verslaat Hyves
Lees ook:Nederlanders langst online
Lees ook:Facebook wint van Hyves
Lees ook:Hyves voorlopig nog ‘safe’ boven Facebook
Lees ook:Hyves heeft nog steeds meer leden dan Facebook

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.