De Telegraaf Groep heeft alle aandelen overgenomen van social network Hyves. Hiermee wil de groep haar positie verstevigen als grootste multimediale uitgever.
Ze erkent dat social networks een steeds belangrijkere rol spelen in de keuze van consumenten om iets te kopen. Aantrekkelijk voor adverteerders om in te investeren. Nu Hyves tot de Telegraaf Groep behoort, doet ze een goede poging om het marktleiderschap van de Nederlandse internetmarkt te veroveren. Eventuele samenwerking met radio- en printmedia biedt de Telegraaf Groep meer crossmediale exploitatiemogelijkheden. Door de overname zal Hyves niets van zijn huidige identiteit verliezen. Het zittende management blijft.
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/8086497/__Telegraaf_Groep_neemt_HYVES_over__.html
Lees ook:Nederlandse burgemeesters niet zo actief op social media
Lees ook:‘Nu in Nederland’ trendwatcher Hyves
Lees ook:Facebook verslaat Hyves
Lees ook:Google en Facebook praten over overname Twitter
Lees ook:Blytes.nl offline wegens privacywetgeving
Hmm, zo bereiken ze éxact hun doelgroep. Goede keuze lijkt me.