23% consumenten wil merkinformatie via Facebook

lensOpvallend bericht op Marketingonline.nl.  Daarin wordt gemeld dat 23 procent van de ondervraagde consumenten liever informatie over merken wil ontvangen via Facebook dan via de corporate website. 46 procent van deze 2.500 ondervraagde mensen volgt een of meerdere merken via een social network, 23 procent doet dat het liefst via Facebook, 21 procent via direct mail en slechts drie procent kijkt voor info op de corporate website/weblog.

50 procent van de ondervraagden zegt dat ze een bedrijf/merk via social media volgen vanwege de speciale aanbiedingen of kortingen, 34 procent omdat ze fan zijn van het merk, 27 procent om op de hoogte te blijven en 12 procent om zo betere klantenservice te krijgen.

60 procent geeft aan dat negatieve berichten op social media over een product/dienst hun mening doet veranderen over dat product/die dienst. Lees meer op Marketingonline.nl

Lees ook:Twitter duikt in e-commerce
Lees ook:6 redenen waarom social games ‘hot’ zijn om in te adverteren
Lees ook:Wave 5: The Socialization of Brands
Lees ook:Raadsleden hebben Twitter ontdekt!
Lees ook:Maak je eigen social media verhaal met Storify

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.