Advocatenkantoor Houthoff Buruma heeft een zogeten ‘serious’ game laten ontwikkelen voor de werving en selectie van nieuwe advocaten. Het spel is een simulatie van de overname van een Nederlands offshorebedrijf door een Chinese staatsonderneming. De spelers vertegenwoordigen het Chinese bedrijf. In negentig minuten moeten ze voldoende ‘stakeholders’ overtuigen om hun aandelen te verkopen en om oplossingen te bedenken voor verborgen problemen. Tijdens het spel worden de spelers continu geconfronteerd met onder andere video- en tekstchats, filmpjes, emails, CNN nieuwsflitsen en websites. →
Categorie: "succesverhaal"
De interactieve leider: Marissa Mayer van Google
Momenteel elke zondag op Nederland 2: het televisieprogramma Leiders gezocht van de NTR. Programmamaker Jeroen Smit reist de hele wereld rond om antwoord te krijgen op vragen als welke leiders zijn er in deze maatschappij nu nodig? Waar zitten ze? En wat moeten ze kunnen? →
YouTube voorkomt chaos op weg in winter
Chaos op de wegen doordat er wat sneeuw valt. Absoluut onnodig. Als mensen vaker naar dit soort filmpjes zouden kijken op YouTube was er niets aan de hand… →
De Efteling rukt (ongemerkt) op
Een aanbod richting de klant dat voor het overgrote deel al jaren gelijk is en je hoeft niet heel erg je best te doen om te zien dat het compleet nep is. Het geheel lift ook jarenlang vooral mee op successen van anderen. En de prijs… wow, die is niet mis. →