Digitale dienstverlening gemeenten gaat niet vooruit

lensUit de benchmark digitale dienstverlening 2010 van Ernst & Young komt naar voren dat de ontwikkeling van het digitale loket bij gemeenten niet vordert. Het digitale loket is bestemd voor burgers en ondernemers, die interactief producten en diensten van gemeenten af kunnen nemen. Sommige producten en diensten blijken momenteel niet meer interactief verkrijgbaar te zijn, zoals het online doorgeven van een verhuizing.

Oorzaken zouden kunnen zijn dat sommige delen van het loket niet toegankelijk zijn vanwege onderhoud of dat burgers en ondernemers eerst gebruik moeten maken van hun DigiD. Natuurlijk zijn er ook gemeenten waarvan wel een stijgende lijn in de ontwikkeling van de digitale dienstverlening te zien is. Gemeente Den Haag staat bovenaan de lijst, gevolgd door Rotterdam en Amstelveen op respectievelijk plek 2 en 3.

Lees ook:Banners streven commercials voorbij
Lees ook:TMF gaat interactief digitaal
Lees ook:Raadsleden hebben Twitter ontdekt!
Lees ook:5 redenen waarom videomarketing belangrijk is
Lees ook:Trends cybercrime vastgelegd in nationaal rapport

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.