Strategisch niveau communicatieafdelingen mag omhoog

lensCommunicatie Online maakt melding van het jaarlijkse onderzoek van Boer & Croon Corporate Communication onder communicatiedirecteuren in Nederland. Uit de resultaten hiervan blijkt dat zij in principe tevreden zijn over hun communicatieprofessionals (waardering van gemiddeld een 7,2), hoewel er nog veel te verbeteren valt op strategisch niveau.

Wat ook opvalt. is dat de meeste communicatiedirecteuren vinden dat hun communicatieprofessionals er goed aan zouden doen de business en de omgeving van het bedrijf beter te begrijpen. De communicatiedirecteuren dragen drie manieren aan waarmee de communicatie binnen bedrijven op strategisch vlak succes kan boeken:

  • Met professioneel reputatiemanagement;
  • Met issuemanagement;
  • Met het inzichtelijk maken van de met communicatie behaalde resultaten.

Ik moet zeggen: die directeuren hebben gewoon gelijk! Uit ervaring weet ik namelijk dat het zo belangrijk is om alles wat er over jouw bedrijf gezegd en geschreven wordt in kaart te brengen, te ontdekken welke partijen interessant zijn om mee in contact te komen en in te zien wat je nu eigenlijk met je communicatieacties hebt bereikt. Kun je echt veel van leren!

 

http://www.communicatieonline.nl/nieuws/bericht/strategisch-niveau-bepalend-voor-succes-communicatieafdelingen/

Lees ook:10 tips voor MVO Communicatie
Lees ook:2012: elk bedrijf heeft Social Media in communicatiemix
Lees ook:Focus organisaties nog niet op strategie Online Reputatie Management
Lees ook:5 redenen waarom videomarketing belangrijk is
Lees ook:Basecamp: handige project management tool

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.