Liefdadigheidsinstellingen & social media in 2011

George Guildford op www.socialmediatoday.com beargumenteert dat social media het perfecte platform zijn voor liefdadigheidsinstellingen. Daar ben ik het zeker mee eens. Social media zijn over het algemeen gratis en je kunt er talloze doelgroepen mee bereiken.

Guildford meent een stijgende lijn te zien in het aantal liefdadigheidsinstellingen dat zich op social media stort. Waar gaan ze volgens hem voor in 2011?

  • ‘Tweet-a-thons’, afgeleid van marathons. Worden gehouden om in twaalf of vierentwintig uur bijvoorbeeld zoveel mogelijk geld in te zamelen voor een goed doel;
  • ‘Twibbons’, de online versies van liefdadigheidsarmbandjes. Je kunt hiermee ‘online’ je steun tonen via je Twitter profiel;
  • Facebook Causes: hiermee biedt Facebook een platform speciaal voor goede doelen;
  • Inzet van Crowdrise om online liefdadigheidscampagnes te voeren en geld in te zamelen;
  • Integreren van YouTube in de algemene strategie, inclusief een eigen account.

Dieper op de materie in? Lees verder op http://www.socialmediatoday.com/george-guildford/256935/5-ways-charities-will-be-using-social-media-2011?ref=tp

Lees ook:De 5 spraakmakende social media apps van 2010
Lees ook:Goede redenen om een corporate blog te onderhouden
Lees ook:‘Geefstrategie’ bedrijven meestal niet geformuleerd
Lees ook:Universiteit van Tilburg exploiteert met social media
Lees ook:Leuke social media tools

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.