Geschatte advertentieopbrengsten Twitter op 150 miljoen in 2011

Onderzoeksbureau eMarketer schat de advertentieopbrengsten van Twitter op honderdvijftig miljoen dollar in 2011. Vorig jaar lagen de opbrengsten nog op vijfenveertig miljoen dollar, het jaar waarin Twitter begon met het verkopen van advertenties. De schatting betekent een theoretische verdrievoudiging van de opbrengsten.

Om de honderdvijftig miljoen dollar te kunnen behalen, moet Twitter wel nog meer gebruikers trekken en marketeers nog meer overtuigen van de marktwaarde van het medium. Tot nu toe verwacht eMarketer dat Facebook uiteindelijk de meeste opbrengsten binnenhaalt, met ruim vier miljard dollar. Twitter is echter de grootste stijger in de lijst.

http://www.emarketer.com/Article.aspx?R=1008192

Lees ook:Waarde Twitter ligt op ruim 3 miljard dollar
Lees ook:Flowtown brengt Twitter 2010 in kaart
Lees ook:Google en Facebook praten over overname Twitter
Lees ook:Amsterdam telt meer Facebookers dan inwoners
Lees ook:Hyves voorlopig nog ‘safe’ boven Facebook

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.