Vandaag vindt de lancering plaats van het nieuwe social medium Whoopaa plaats. Het leuke is dat het medium van Nederlandse bodem is. Drie jonge gozers van begin twintig kwamen op het idee om mee te gaan liften op het miljoenenbereik van websites als LinkedIn, Twitter en Facebook.
Ik verwacht dat zij het iets professioneler aanpakken dan wat blijkt uit de media-aandacht voor Blytes.nl. Met Whoopaa kun je je zakelijke en persoonlijke contacten van elkaar scheiden. Dat schijnt werkelijk nieuw te zijn op social media. En het werkt straks zo simpel als wat. Met een schuifje kun je van je zakelijke naar je persoonlijke profiel switchen. Ik ben benieuwd of alles werkt bij de lancering vanmiddag. Hieronder vast een filmpje over en van Whoopaa:
Trailer: Whoopaa Launch! from Whoopaa on Vimeo.
Lees ook:Binck mikt op een soort ‘Facebook’ voor beleggers
Lees ook:Doneer je social media profiel voor het goede doel
Lees ook:Nederlandse kinderen meest actief op social media
Lees ook:Online profiel vervangt CV
Lees ook:Nederlandse burgemeesters niet zo actief op social media