Webshops blij met het slechte weer

Webwinkels profiteren van de vele regendagen in juli. De helft van de online winkels geeft aan dat de omzet twee keer zo hoog is als normaal in deze maand.

Marktplaats.nl geeft aan ook meer bezoekers te ontvangen dan normaal deze zomer. Het aantal bezoeken steeg in juli 2011 met 17 procent ten opzichte van vorig jaar.

Coolblue, eigenaar van verschillende elektronicawebshops, beaamt ook dat juli een goede maand is. “Elke regenachtige dag heeft invloed op onze verkoop. Tijdens de sneeuwperiode van twee jaar geleden kwamen ook veel meer klanten naar onze shops”, zegt een woordvoerder.

Klanten zoeken tijdens de regenachtige dagen ook naar andere producten. Op marktplaats.nl werd minder gezocht naar producten en activiteiten buitenshuis en aanzienlijk meer naar bezigheden en spullen voor binnenshuis.

In de sectie Huis en Inrichting stegen de zoekopdrachten met maar liefst 57 procent. “Afgelopen zondag 24 juli zagen we ook een duidelijke piek in Doe het zelf en Verbouw met ruim 1,1 miljoen bekeken advertenties in één dag. In 2010 was dit op dezelfde dag slechts de helft”, illustreert een woordvoerder van marktplaats.nl.

Bol.com meldde dat de verkoop van dvd-boxen met meer dan vijftig procent is toegenomen. “We merken wel vaker dat het weer van invloed is op het winkelgedrag van consumenten, maar op dit moment neemt de vraag naar dvd-boxen van tv-series in wel heel opmerkelijke mate toe.”

Bron: Novum

Lees ook:Marktplaats looft flink bedrag uit voor ontwerper nieuwe zoek- en vindfunctie
Lees ook:Twitter en Hyves veranderen rol makelaar
Lees ook:Nederlanders googelen het meest op social media
Lees ook:Sony komt met iPad killers
Lees ook:Mobiele apparaten populair voor websitebezoek

Eén reactie op “Webshops blij met het slechte weer

  1. Lichtkrant

    Met een lichtkrant bereik je veel potentiële klanten.

    Het zijn echte aandachttrekkers.

      /  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.