5 fundamenten voor een succesvolle social media campagne

De inzet van social media in een communicatiestrategie vergt aandacht en geduld. Met alleen je op social media begeven, kom je er niet. Zeker niet als je er als bedrijf profijt van wilt hebben. Dat dit profijt ook niet van de ene op de andere dag zichtbaar is, is voor sommige mensen een teleurstelling. Maar wil je een succesvolle social media campagne voeren om je merk of dienst in de markt te zetten, dan is een langetermijnvisie toch belangrijk.

Vijf fundamenten volgens www.socialmediatoday.com om een succesvolle social media campagne te voeren met resultaat:

  1. Bouw aan relaties met journalisten, invloedrijke bloggers en Twitteraars en mogelijke klanten op social media. Je moet ze als het ware een beetje ‘cultiveren’ met in je achterhoofd ‘geven = nemen’;
  2. Betrek bestaande partners, relaties, investeerders en/of werknemers bij het uitrollen van de social media campagne;
  3. Focus bijvoorbeeld op het zakelijke aspect van de social media campagne in plaats van al in eerste instantie te focussen op het resultaat van de campagne;
  4. Integreer de campagne met andere onderdelen uit de communicatiestrategie, zoals marketing of PR;
  5. Ontmoet je online relaties ook eens in het echt.

http://socialmediatoday.com/trevorjonas/268668/5-fundamentals-successful-social-media-campaigns

Lees ook:Tips voor social media richtlijnen
Lees ook:Liefdadigheidsinstellingen & social media in 2011
Lees ook:Social media maken medewerkers innovatiever
Lees ook:Goede redenen om een corporate blog te onderhouden
Lees ook:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.