Werknemers die voor hun baan veel gebruik maken van social media zijn meer betrokken bij hun bedrijf en geven aan meer bereid te zijn  informatie te delen.

Dat blijkt uit een onderzoek van Nelissen Media Consult en de Universiteit van Amsterdam. Social media dragen bij aan een betere interne en externe interactie, innovatie en kennisdeling, aldus de onderzoekers.

Veel werknemers klagen echter dat hun werkgevers de mogelijkheden van social media nog onvoldoende gebruiken. Vooral in de gezondheidszorg, het onderwijs, de wetenschap en de financiële sector loopt men op dit punt achter.

Mijn  advies aan werkgevers is dan ook: laat eens een quick scan uitvoeren rondom social media en je bedrijf. Je zult versteld staan, van wat er al over jouw bedrijf wordt geschreven, zonder dat je daar zelf invloed hebt gehad.

Als ik je daarbij kan helpen, dan hoor ik dat uiteraard graag ([email protected]).

Lees ook:Hoe krijg je je directie ‘ social media-rijp’ ?
Lees ook:Content belangrijkste succesfactor
Lees ook:Tips voor social media richtlijnen
Lees ook:Online profiel vervangt CV
Lees ook:Social media maken medewerkers innovatiever

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.