Content belangrijkste succesfactor

contentEen onderzoek van KingFishMedia in samenwerking met HubSpot en Junta42, waarin het gebruik van social media door bedrijven in de VS onder de loep is genomen, wijst uit dat juist de content van social media campagnes, en niet de technologie, het belangrijkst is. 

Maar liefst 98% van de 457 ondervraagde managers en marketingprofessionals geeft dat aan. Gek genoeg realiseren veel bedrijven zich niet dat een social media campagne pas echt succesvol is met voldoende inspanning.

Slechts 9% van de ondervraagden ziet het ontwikkelen van een social media campagne als een voltijdsbaan. Terwijl je toch serieus veel moet regelen: van het uitzoeken of je bedrijf wel klaar is om zich ‘sociaal’ te gedragen tot het maken en uitvoeren van een social media strategie. Daar kunnen de experts onder ons, die extern in te huren zijn, misschien wel een handje bij helpen.

Tenminste als de cijfers ook ongeveer zo zijn voor Nederlandse bedrijven. Het is maar 13% van de ondervraagden die voor hun bedrijf de social media activiteiten uitbesteden, maar het belooft best veel: 41% geeft aan freelancers in te zetten, 26% wil samenwerken met een reclame/marketingbureau, nog eens 26% geeft de voorkeur aan een gespecialiseerd bureau en 19% kiest voor een PR-bureau. 

http://www.dutchcowgirls.nl/online/4165

Lees ook:
Lees ook:‘Geefstrategie’ bedrijven meestal niet geformuleerd
Lees ook:5 fundamenten voor een succesvolle social media campagne
Lees ook:Soort leiderschap bepalend voor omzet social media
Lees ook:Zo krijg je wel donoren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.