Zo krijg je wel donoren

lensHet blijft een lastig onderwerp: wel of niet een  orgaandonor zijn. Je praat over je lichaam na de dood en niet iedereen wil of kan daarover nadenken.

Toch zou het afstaan van organen na de dood een hoop mensen kunnen helpen. Om meer mensen over de streep te halen om orgaandonor te worden, is er in het afgelopen voorjaar eens een ander medium ingezet dan televisiespotjes. Namelijk via het social medium Hyves. Het zijn vooral jongeren die zich hierop begeven, en die zijn enerzijds nog redelijk beïnvloedbaar. Anderzijds kan het voor hun een mooie bewustwording zijn van leven en dood en wat je kunt doen om mensen te helpen.  Het resultaat van de campagne via Hyves mag er in ieder geval zijn. Volgens een woordvoerder van het ministerie van Volksgezondheid zijn er door de campagne 25.000 nieuwe orgaandonoren bij gekomen.

 
http://www.nu.nl/internet/2355687/hyvescampagne-levert-25000-orgaandonoren.html

Lees ook:Social media: van hype naar acceleratie!
Lees ook:5 fundamenten voor een succesvolle social media campagne
Lees ook:Hyves voorlopig nog ‘safe’ boven Facebook
Lees ook:Donald Duck en Pluto leren kinderen twitteren
Lees ook:‘Nu in Nederland’ trendwatcher Hyves

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.