Brandbarometer: ING op 1, TomTom uit de gratie

Beurslieveling TomTom is in populariteit sterk gedaald.
Op de beurs ging het aandeel onlangs gigantisch onderuit. De omzet- en winstcijfers over het vierde kwartaal van 2010 en vooral de sombere verwachtingen voor 2011 deden TomTom de das om.
TomTom heeft moeite om zich aan te passen aan de veranderende markt. Navigatie is massaproduct geworden. Bijna geen auto rijdt nog zonder. Een jaar of vijf, zes geleden was het nog ‘stoer’ als je navigatie had, nu verkoopt zelfs de Aldi losse apparaten en navigeren jongeren moeiteloos met hun smartphone. 
Deze negatieve publiciteit zette TomTom terug op plaats twaalf in de Brandbarometer van Clipit. Clipit scant het online nieuws en selecteert voor de Brandbarometer de vijfentwintig meest voorkomende merken over een periode van twee weken.
ING Bank voert de lijst aan, gevolgd door Google en Rabobank. Na de vertrouwenscrisis in de bankenwereld een knap staaltje van deze grootbanken.
Er is dus nog hoop voor TomTom!

Lees ook:Stijging Nederland in top 100 Best Global Brands
Lees ook:Smartphones nieuwe markt voor TomTom
Lees ook:iPad 2 zorgt voor lange rijen
Lees ook:Apple waardevolste merk ter wereld
Lees ook:Aegon: van woorden naar daden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.