De Stichting Code Geneesmiddelenreclame (CGR) en de Keuringsraad Openlijke Aanprijzing Geneesmiddelen (KOAG) hebben de handen ineen geslagen om patiënten en consumenten juiste en verantwoorde ziektebeeldinformatie aan te bieden. Sinds kort is er een leidraad beschikbaar die dit moet bevorderen. →
Categorie: "Geen rubriek"
Kranten worden in een half uur gelezen
Dagbladlezers trekken gemiddeld een half uur uit voor het lezen van een betaalde krant en in het weekeinde drie kwartier. Dat blijkt volgens marketingorganisatie Cebuco uit de NOM Print Monitorcijfers. →
Miscommunicatie. Lachen!
Miscommunicatie. Vaak ontstaat het per ongeluk ondanks de beste bedoelingen van de zender. Een paar vermakelijke voorbeelden: →
29 november uitreiking vakprijs Best of Customer Media
De customer media branche maakt een gestage groei door. De media die ontwikkeld zijn voor marketingdoeleinden blijken steeds interessanter voor bedrijven. Denk aan onder andere social media, sponsored tv en nieuwsbrieven. →
Overheid VS wil internetcommunicatie afluisteren
De overheid van de VS houdt van controle. Zo erg zelfs dat ze alle mogelijke vormen van internetcommunicatie wil kunnen afluisteren of aftappen. Apparaten en diensten zouden daar zelfs geschikt voor gemaakt moeten worden. →
Sociaal netwerk ‘Google Me’ op komst
Google heeft deze dagen weer flink van zich laten horen. Nu is er weer de bevestiging dat Google met een sociaal netwerk genaamd Google Me (interne naam vooralsnog) gaat komen. ComputerTotaal meldt dit op zijn site. →
2012: elk bedrijf heeft Social Media in communicatiemix
In 2012 heeft elk zichzelf respecterend bedrijf in Nederland dat zich op de consument richt social media opgenomen in de corporate communicatiemix en treedt op die manier ook veel meer in een continue dialoog met de doelgroep. Steeds meer bedrijven zien het belang hiervan namelijk nu al wel in maar het merendeel zit nog heel duidelijk in de opstartfase. →
Social media ingedeeld per sector
Koppel je Social Media profielen aan elkaar
Nederlanders lopen volgens onderzoeksbureau Forrester voorop in Europa als het gaat om deelname aan online sociale netwerken. Nu oppassen dat we er geen Social Media Stress en SM Burnouts van gaan krijgen. Het kan namelijk erg verslavend en erg tijdrovend zijn als het Social Media virus je echt te pakken heeft. →
Even voorstellen…
Hierbij wil ik mezelf even op passende wijze voorstellen. Samen met mijn team van het PR bureau JansenJager heb ik de eer om deze communicatie.blog redactioneel te mogen gaan verzorgen. Veel content zal gefilmd zijn. Beelden zeggen vaak vele malen meer dan tekst.
We zoomen veel in op PR, het journaille, social media, handige technische tools om alle informatiestromen in juiste banen te leiden, maar ook allerhande inspirerende communicatievoorbeelden en ideeën bespreken wij. Er zal ook de nodige aandacht zijn voor verhalen vanuit de praktijk van het PR bureau!