Commmunicatieprofessional wint terrein

Communicatoren schuiven op naar een strategischer positie, dichter bij de top van de organisatie.

Het is daarbij wel de vraag of ze op dit niveau kunnen meedraaien. Dat is een van de uitkomsten van een trendonderzoek van Berenschot onder achttien communicatiemanagers van grote bedrijven en overheidsinstellingen.

De druk vanuit de top om de toegevoegde waarde van communicatieafdelingen inzichtelijker te maken, groeit. Het blijkt echter dat de meeste communicatieprofessionals nog niet goed raad weten met deze vraag naar accountability.

Daarnaast hebben communicatiemensen de neiging om te veel in hun eigen wereld te opereren. Er is een grotere inhoudelijke betrokkenheid van interne opdrachtgevers gewenst. Daarnaast neemt het belang van interne communicatie toe.

Bron: www.communicatieonline.nl

Lees ook:Strategisch niveau communicatieafdelingen mag omhoog
Lees ook:Microbloggen is in, chatten is uit!
Lees ook:iChange: congres over communicatie en verandering in de praktijk
Lees ook:Tips crisiscommunicatie
Lees ook:Hulpverlening via chat wint aan populariteit

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.