Categorie: "Freepublicity"

Zo bedank je 1 miljoen Facebook fans

Facebook heeft steeds meer pagina’s van bedrijven die heel graag willen dat je je profiel koppelt aan hun pagina. Maar waarom zou je als consument je profiel aan een merk hangen? En hoe zorg je er als merk voor dat mensen je Facebook pagina leuk gaan vinden? Hoe krijg je via social media interactie met je merk? Onze nationale luchtvaartmaatschappij deed het op bescheiden schaal door de 100.000ste fan een prijs in het verschiet te stellen. Sportwagenmerk Porsche pakt het heel anders aan.

Nederlandse Gamecampagne wint internationale marketingprijs

Advocatenkantoor Houthoff Buruma heeft een zogeten ‘serious’ game laten ontwikkelen voor de werving en selectie van nieuwe advocaten. Het spel is een simulatie van de overname van een Nederlands offshorebedrijf door een Chinese staatsonderneming. De spelers vertegenwoordigen het Chinese bedrijf. In negentig minuten moeten ze voldoende ‘stakeholders’ overtuigen om hun aandelen te verkopen en om oplossingen te bedenken voor verborgen problemen. Tijdens het spel worden de spelers continu geconfronteerd met onder andere video- en tekstchats, filmpjes, emails, CNN nieuwsflitsen en websites.